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[장소,관광명소,식당]/위앙짠 - 가볼만한 곳

파밧 폰싼 사원(ວັດພະບາດໂພນສັນ) - 부처님 발자국이 있는 사원

by Dr.Sombuun 2024. 8. 18.

부처님의 발자국이 있다고 해서 유명한 절이다. 

비엔티안 시내에서 약 80km, 차로 1시간 반 정도 거리에 있다. 비엔티안은 아니고 행정구역상은 '보리캄싸이'에 위치 해 있다. 

보리캄싸이주는 2016.01.20~23 축제기간 중에, 이 사원을 지역 문화 유산으로 선언한 바 있다.  또한 세계 문화 유산으로 등재할 계획도 가지고 있다. 

 

왓파밧과 왓폰싼은 다른 두 개의 절이다. 왓파밧은 도로 근처에 있고, 왓폰싼은 매콩강 근처에 있다. 두 사원간의 거리는 그리 멀지 않으나 차로 이동하는 것이 좋다. (걸어서 가기는 멀다)

 

파밧(ພະບາດ)은 부처님(파 ພະ - 신)의 발(밧 ບາດ - 발)이라는 뜻이고, 폰싼(ໂພນສັນ)은 '나가'가 메콩강에서 나와 부처님이 앉아서 식사 할 수 있도록(싼, ສັນ - 신 등이 식사를 하다) 몸을 또아리 틀어 작은 언덕(폰 ໂພນ - 작은 언덕)을 만들었다는 의미다.  

 

파밧 마을 주민의 말에 따르면...

옛날에 부처님이 라오스에 오셨는데, 현재 폰싼 사원이 있는 곳에 이르러, 경치가 너무 좋아서 식사를 하고 가시려고 했다. 그 때 나가(Naga)가 매콩강에서 나와서 부처님이 앉아서 식사를 하실 수 있도록 자신의 몸을 또아리 틀어서 부처님께서 앉을 자리를 만들고, 그 위에서 부처님이 식사를 하실 때, 일곱 머리를 펴서 부처님이 안전하게 식사하실 수 있도록 도왔다. 나중에 사람들이 폰싼 사원 근처에서 부처님의 발바닥을 발견하여 그곳에 파밧 사원을 세웠다. 파밧 사원에는 부처님 사리탐이 있는데, 라오스에서 부처님의 사리가 있는 탑은 4개 정도 밖에 되지 않는다. 이 사원이 그 중 하나다. 

 

'파밧 폰산 사원'은 불기원년 902년에 지어졌다. '나' 마을 근처 남쪽 13번 도로 옆 1.2헥타르 부지에 자리 잡고 있다. 1993년, 지역 주민들은 부처님이 발자국을 남긴 것으로 추정되는 2.4×1.2m 크기의 발자국을 발견하고 그 주변에 파밧 사원을 지었다.

신자들은 파밧(부처님 발자국)에 금박을 붙여 공덕을 쌓았으며, 매년 1월 중순에는 이 발자국을 기리는 축제가 열린다. 라오인 뿐만 아니라 다른 나라에서 온 사람들도 폰산 스투파와 부처님 발자국에 기도하고 숭배하기 위해 찾아온다. 이 스투파는 메콩강변의 드넓은 녹지에 자리 잡고 있으며, 부처님이 여행 중에 식사를 하기 위해 들렀던 곳으로 여겨지고 있다. 매년 10월 보름달이 뜰 때 강에서 분홍색 구슬이 신비롭게 떠오르면, 이 스투파에서 나가 불덩이가 나타나는 것으로도 유명하다.

> 출처: 비엔티안 타임즈 2023.12.20

 

 

라오스 왓 파밧 폰싼(Wat Phrabat Phonsan) 요약

왓 파밧 (Wat Phrabat) 

왓 파밧은 라오스에서 매우 중요한 불교 사찰로, 석가모니 부처님의 발자국이 남아있다고 전해지는 신성한 곳입니다. 이곳에는 부처님의 발자국 외에도, 부처님이 머물렀던 곳으로 알려진 다양한 유적과 메콩강을 따라 펼쳐진 아름다운 풍경을 볼 수 있습니다.

 

역사와 문화

  • 오랜 역사: 왓 파밧은 라오스 사람들과 불교 신자들에게 오랫동안 존경받고 신성시되어 온 사찰입니다. 많은 사람들이 소원을 빌거나 여행의 안전을 기원하기 위해 이곳을 방문합니다.
  • 다양한 전설: 왓 파밧에 대한 다양한 전설과 이야기들이 전해져 내려오며, 이곳의 역사와 문화를 풍요롭게 만들고 있습니다.
  • 복원 작업: 왓 파밧은 여러 차례 복원 작업을 거쳐 오늘날의 모습을 갖추게 되었으며, 많은 스님과 신자들이 이곳을 보존하고 발전시키기 위해 노력하고 있습니다.

주요 특징

  • 부처님의 발자국: 왓 파밧의 가장 큰 특징은 부처님의 발자국입니다. 이 발자국은 신자들에게 큰 의미를 지니며, 매년 많은 사람들이 이곳을 찾아 경배합니다.
  • 석탑: 부처님의 사리를 모신 웅장한 석탑이 있으며, 이 석탑은 왓 프라바트의 상징적인 건축물 중 하나입니다.
  • 자연 풍경: 왓 프파밧은 메콩강을 따라 자리 잡고 있어 아름다운 자연 풍경을 감상할 수 있습니다.

왓 폰싼 (Wat Phonsan)

왓 파밧에서 멀지 않은 곳에 위치한 왓 폰싼은 또 다른 중요한 사찰입니다. 이곳에는 부처님이 머물렀던 곳으로 알려진 동굴과 다양한 불상들이 있습니다. 왓 폰싼 역시 왓 파밧과 마찬가지로 라오스 불교 신자들에게 신성한 곳으로 여겨집니다.

 

결론

왓 파밧은 라오스의 역사와 문화를 느낄 수 있는 중요한 곳입니다. 부처님의 발자국을 비롯한 다양한 유적과 아름다운 자연 풍경은 방문객들에게 깊은 인상을 남깁니다. 라오스를 여행한다면 꼭 한번 방문하여 신성한 분위기를 느껴보는 것을 추천합니다.

 

ທ່ານຈະໄດ້ພົບ ເຫັນຮອຍພະບາດ (ຮອຍຕີນ) ພະພຸດທະເຈົ້າ ຢຽບໄວ້ເທິງດານຫີນ, ທ່ຽວຊົມສະຖານທີ່ ສັນເຂົ້າ ຂອງພະພຸດທະອົງ ໃນກາລະຄັ້ງນັ້ນ, ມີແຄມຝັ່ງແມ່ນ້ຳຂອງ ແລະ ສິ່ງອື່ນໆອີກ ທີ່ເປັນໜ້າສົນໃຈ. ວັດພະບາດຂຶ້ນກັບ ເມືອງທ່າພະບາດ, ຕັ້ງຢູ່ ກິໂລແມັດ ທີ 83 ຈາກວຽງຈັນຕາມທາງເລກ ທີ່ 13 ໃຕ້, ວັດໂພສັນ ແມ່ນລ້ຽວແຍກທີ່ວັດພະບາດ ໄປທາງທິດຕາເວັນຕົກ 2 ກິໂລເມັດ (ແຄມແມ່ນ້ຳຂອງ). ເປັນວັດໜຶ່ງທີ່ເກົ່າແກ່ ຂອງຊາວເມືອງທ່າພະບາດ ແລະ ປະຊາຊົນຊາວພຸດທະສາສະໜາ ໄດ້ໃຫ້ເຄົາລົບນັບຖື ແລະ ສັກກະລະບູຊາ ມາເປັນເວລາເຫິງນານ. ໃຜໄດ້ມີໂອກາດຜ່ານມາ ກໍ່ຕ້ອງໄດ້ແວ່ກາບໄຫວ້ ເພື່ອເປັນສິລິມຸງຄຸນ ໃຫ້ແກ່ຕົນເອງ ບໍ່ວ່າຈະເຮັດຫຍັງຕ່າງໆນາໆ, ແມ່ນແຕ່ການເດີນທາງ ກໍ່ຍັງເຊື່ອວ່າຖ້າໄດ້ຂໍພອນ ຈາກສະຖານທີ່ສັກສິດນີ້ ກໍ່ຈະເດີນທາງດ້ວຍຄວາມສະດວກ ແລະ ປອດໄພ. ສະນັ້ນ ຄວາມເປັນມາ ແລະ ປະຫວັດຂອງວັດແຫ່ງນີ້ ຈຶ່ງມີເລົ່າຂານ ກັນຍາວນານ ແລະ ໄດ້ມີການປະຕິສັງຂອນ ຈົນເຖີງປະຈຸບັນ.
ການປະຕິສັງຂອນວັດພະບາດແມ່ນ 2 ຄັ້ງ ໂດຍແມ່ນພະອາຈານ ສີທັດ ຍານະສໍາປັນໂຍ (ຫຼື ພໍ່ສີທັດ) ແລະ ພະອາຈານ ຄູເພົ້າ ພຸດທະວັງໂສ (ພໍ່ເພົ້າ). ວັດພະບາດແຕ່ກ່ອນ ແມ່ນເປັນວັດຮ້າງ ແລະ ຕໍ່ມາໃນໄລຍະໜຶ່ງ ເພິ່ນໄດ້ພົບເຫັນ ຫີນສີລາຈາລຶກ ຢູ່ວັດຮ້າງແຫ່ງນັ້ນ ເຊິ່ງຫ່າງຈາກຮອຍພະບາດ ປະມານ 300 ແມັດ ໄປທາງທິດໃຕ້, ແຕ່ໂຕເລກ ໃນຫີນສິລານັ້ນບໍ່ບອກແຈ້ງ ມີແຕ່ຕົວເລກທຳ ທີ່ຂຽນວ່າ 902 ເທົ່ານັ້ນ. ເພິ່ນສັນນິຖານວ່າ ອາດຈະແມ່ນ ຄ.ສ 902. ຕໍ່ມາ ພະອາຈານ ສີທັດ ໄດ້ສ້າງສິມອີກ 1 ຫຼັງ. ພະອາຈານ ສີທັດ ໄດ້ບູລະນະວັດພະບາດໄດ້ 8 ປີ ເພິ່ນ ກໍ່ເຖິງແກ່ມໍລະນະພາບ ລວມອາຍຸໄດ້ 80 ປີ, ຫຼັງຈາກ ພະອາຈານ ສີທັດ ໄດ້ມໍລະນະພາບແລ້ວ, ພະອາຈານ ເພົ້າ ກໍ່ໄດ້ສືບຕໍ່ສຶກສາຮ່ຳຮຽນ ແລະ ບູລະນະປະຕິສັງຂອນ ສ້າງຮອຍພະບາດ ແລະ ວັດວາອາຮາມຕ່າງໆ. ພະອາຈານ ເພົ້າ ໄດ້ນຳພາພະສົງ, ສຳມະເນນ, ອອກຕົນຍາດໂຍມ ສ້າງພະທາດເຈດີໃຫຍ່ ເພື່ອບັນຈຸໄວ້ ເຊິ່ງພະສາລິລິກຄະທາດ (ກະດູກຂອງພະພຸດທະເຈົ້າ) ຢູ່ໃກ້ກັບຮອຍພະບາດ ເຊິ່ງເລີ່ມສ້າງໃນວັນທີ 28/01/1975 ແລະ ສຳເລັດໃນວັນທີ 20/02/1978. ຕໍ່ມາ ພະອາຈານເພົ້າ ກໍ່ໄດ້ມໍລະນະພາບ ໃນວັນອາທິດ ແຮມ 8 ຄໍ່າເດືອນ 04 ປີ ວອກ (ປີ 1982), ລວມອາຍຸໄດ້ 84 ປີ. ຫຼັງຈາກອາຈານເພົ້າ ພຸດທະວັງໂສ ໄດ້ມໍລະນະພາບແລ້ວ ຍາທ່ານ ອາຈານ ພະຄູ ຖະຫວິນ ວັນນະລາດ ກໍ່ໄດ້ນຳພາພະສົງສຳມະເນນ, ອອກຕົນຍາດໂຍມ ບູລະນະສ້າງສາຕໍ່ ຈົນເຖິງທຸກວັນນີ້.
ຮອຍພະບາດ ແມ່ນຮອຍພະພຸດທະເຈົ້າ ທີ່ປະທານໄວ້ນະທີ່ພະລານຫີນ ເພື່ອໃຫ້ພໍ່ແມ່ປະຊາຊົນ ໄດ້ກາບໄຫວ້ບູຊາ ແລະ ບົວລະບັດຮັກສາໄວ້, ຮອຍພະບາດມີລວງ ຍາວ 1.20 ແມັດ ແລະ ເລິກ 0.49 ແມັດ, ປາຍນິ້ວຕີນ ພຽງລຽບສະເໝີກັນ, ພື້ນຮອຍຕີນ ມີຮູບກົງຈັກດອກບົວ ຢູ່ເຄິ່ງກາງ ແລະ ມີຮູບສັດ ຢູ່ອ້ອມກົງຈັກພື້ນຕີນ 108 ຊະນິດ. ຮອຍພະບາດນີ້ ເປັນຮອຍເບື້ອງຂວາ, ຮອຍພະບາດ ມີມາແຕ່ສະໄໝໃດ ກໍ່ບໍ່ມີໃຜຮູ້ແຕ່ສັນນິຖານວ່າ: ອາດເກີດພ້ອມກັບວັດພະບາດ, ນອກຈາກການຄົ້ນພົບເຫັນຫີນ ສີລາຈາລຶກຢູ່ວັດຮ້າງ ທີ່ຂຽນວ່າ 902 ອາດຈະແມ່ນປີ ຄ.ສ 902 ຕາມການບອກເລົ່າ ຂອງຜູ້ເຖົ້າຜູ້ແກ່ຂອງບ້ານພະບາດ ສາເຫດທີ່ພາໃຫ້ມີນ້ຳ ຢູ່ຮອຍພະບາດນັ້ນ ກໍ່ຍ້ອນວ່າ ມີຖ້ຳຢູ່ແຄມນ້ຳຂອງເໜືອໂພນສັນ ໄປ ປະມານ 400 ແມັດ, ໄຫຼຊອດໄປເຖິງ ຮອຍພະບາດນັ້ນເອງ. ວັດຈອມທຳນາຄາມິດ ຫຼື ພວກເຮົາເອີ້ນກັນວ່າ: ວັດໂພນສັນ ແມ່ນຕັ້ງຢູ່ ບ້ານທ່າໂພນສັນ, ເມືອງທ່າພະບາດ ຫ່າງຈາກນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ປະມານ 80 ກິ ໂລ ແມັດ, ເດີນທາງລົງມາຕາມເສັ້ນທາງເລກທີ 13 ໃຕ້ ໄປຮອດບ້ານພະບາດ ແລ້ວກໍ່ຈະເຫັນປ້າຍຊີ້ບອກ ຢູ່ທາງເບື້ອງຂວາມື, ແວະເຂົ້າໄປ ປະມານ 2 ກິໂລແມັດ, ກໍ່ຈະເຫັນວັດນັ້ນ ຕັ້ງຢູ່ ເທິງແຄມຝັ່ງແມ່ນ້ຳຂອງ. ຄຳວ່າ "ໂພນສັນ" ແມ່ນບ່ອນທີ່ມີຄວາມສູງຊັນຢ່າງມະຫັດສະຈັນ, ຄ້າຍກັບວ່າມີໂພນ ຢູ່ເຄິ່ງກາງຂອງເຫວ, ທັງສູງ ແລະ ຊັນອີກດ້ວຍ. ທາງທິດຕາເວັນອອກ ມີຫ້ວຍນ້ຳງ່ຽງໄຫຼຜ່ານ, ທິດເໜືອ ຕິດກັບປ່າ, ທິດໃຕ້ ແລະ ທິດຕາເວັນຕົກ ມີແມ່ນ້ຳຂອງໄຫຼຜ່ານ.
ຕາມການບອກເລົ່າຂອງແນວໂຮມບ້ານທ່າໂພນສັນ ໄດ້ໃຫ້ຂໍ້ມູນ ຄວາມເປັນມາຂອງວັດນີ້ວ່າ: ໃນສະໄໝກ່ອນ ແມ່ນໄດ້ມີພະພຸດທະເຈົ້າອົງໜຶ່ງ (ພະພຸດທະເຈົ້າອົງທີ 28 ຊື່: ພະໂຄ, ປີ ຄສ 00) ໄດ້ສະເດັດລົງມາສັນເພນ ຢູ່ເວີນຫຼອດແຫ່ງນີ້. ສະຖານທີ່ແຫ່ງນີ້ ເອີ້ນວ່າ: ເວີນເພນ ແລະ ປະຈຸບັນເອີ້ນວ່າ: ເວີນໂພນສັນ. ໄດ້ມີພະຍານາກ 2 ຕົນ ຊື່ວ່າ: ສຸຂະຫັດຖີນາກ ແລະ ສັງຂາລະນາກ ຢູ່ຖ້ຳຄູຫາໃຫຍ່ແຫ່ງໜຶ່ງ ໃນເວີນແມ່ນ້ຳຂອງ, ເມື່ອທັງສອງ ເຫັນພະພຸດທະເຈົ້າ ລົງມາເຖິງທີ່ແຫ່ງນີ້ ກໍ່ອອກມາຕ້ອນຮັບ ແລະ ໄຫວ້ພະພຸດທະເຈົ້າ. ຈາກນັ້ນ ນາກທັງສອງ ໄດ້ປັ່ນກວດເອົາຫີນສີລາ ຂຶ້ນມາເປັນໂນນກາຍເປັນ "ໂພນສັນ" ແລ້ວກໍ່ນິມົນພະພຸດທະເຈົ້າ ນັ່ງສັນເຂົ້າຢູ່ເທິງໂພນແຫ່ງນີ້ (ປະຈຸບັນເອີ້ນວ່າ: ໂພນສັນ ແລະ ຮອຍນັ່ງ ຂອງພະພຸດທະເຈົ້ານັ້ນ ແມ່ນເພິ່ນໄດ້ສ້າງພະອົງໜຶ່ງກວມໄວ້ຢູ່ໃນສິມ). ຕໍ່ມາ ນາກທັງສອງ ຈຶ່ງໄດ້ຂໍຮອຍພະລັກ ກໍ່ຄືຮອຍພະບາດ (ຮອຍຕີນ) ນໍາພະພຸດທະເຈົ້າໄວ້ອຸປະຖຳຮັກສາ. ດັ່ງນັ້ນ, ພະພຸດທະເຈົ້າ ຈຶ່ງສະເດັດມາ ແລ້ວ ປະຮອຍພະບາດໃຫ້ແກ່ ສຸຫັດຖີນາກ ແລະ ສຸກຂາລະນາກ ເທິງພະລານຫີນ ທີ່ຢູ່ໂຄກຈິກວຽງງົວ (ເຂດວັດພະບາດປະຈຸບັນ) ເພື່ອໃຫ້ນາກທັງສອງ ເປັນຜູ້ປະຕິບັດບູລະນະຮັກສາ. ນອກນີ້ ພະພຸດທະເຈົ້າ ຍັງເນລະມິດບໍ່ນ້ຳສັກສິດ 4 ແຫ່ງ ໃຫ້ແກ່ສັດໂລກທັງຫຼາຍໄດ້ມີ ນ້ຳໃຊ້ຕະຫຼອດປີ (ປະຈຸບັນນຳໃຊ້ພຽງ 2 ແຫ່ງ).
ແຫລ່ງ: ອົງການພັດທະນາການທ່ອງທ່ຽວ

출처: ໂທລະໂຄ່ງ THOLAKHONG 2015.02.24

 

 

 

파밧 사원(ວັດພະບາດ)

📍 위치: https://maps.app.goo.gl/j5DSVTX6UfGcDY4N6

 

Phabath Phonsan Temple · 75H9+P79, Dan Sa Mouc, 라오스

★★★★★ · 사원

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2024.08.15 파밧폰싼 사원. 입구
2024.08.15 파밧폰싼 사원.
2024.08.15 파밧폰싼 사원. 수투파와 부처님 발자국이 있는 사원
2024.08.15 파밧폰싼 사원. 들어가는 입구에 있는 나가
2024.08.15 파밧폰싼 사원. 주차장 옆에 있는 오래된 집. 스님들이 거주하는 심인 듯...
2024.08.15 파밧폰싼 사원. 내부 모습
2024.08.15 파밧폰싼 사원. 부처님 발자국
2024.08.15 파밧폰싼 사원. 부처님 발자국
2024.08.15 파밧폰싼 사원. 부처님 발자국

 


폰싼 사원(ວັດໂພນສັນ)

현재 폰싼 사원은, 큰 나무가 넘어지면서 사원을 덮쳐서 재건을 위한 공사 중에 있다. 

 

📍위치: https://maps.app.goo.gl/FEqWqG5DYvuQ7UFW6

 

Phonsan Temple · 759H+8WQ, Dan Sa Mouc, 라오스

★★★★★ · 불교사찰

www.google.com

 

2024.10.07 폰싼 사원 입구
2024.10.07 폰싼 사원 입구
2024.10.07 폰싼 사원. 본당으로 올라가는 계단. 공사중이다.
2024.10.07 폰싼 사원. 본당
2024.10.07 폰싼 사원. 본당으로 올라가는 다른 계단. 공사중이다.
2024.10.07 폰싼 사원. 아랫쪽 사원 벽에는 지옥에 대한 벽화가 그려져 있다. .
2024.10.07 폰싼 사원. 공사 프로젝트에 대한 광고

 

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