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[문화]/전통문화,절기,축제,놀이

ຮີດທີ່3 완마카부싸 (ບຸນມາຄະບູຊາ, ບຸນເດືອນສາມເພັງ) - 라오스 정월대보름 행사

by Dr.Sombuun 2024. 2. 29.

https://laostudy.tistory.com/584

 

라오 힛 씹썽(ຮີດສີບສອງ, 12 가지 불교 전통)

라오스에서 전승되어 온 문화와 전통은 고대로부터 이어져 온 것으로, 12풍습(힛씹썽, ຮີດສີບສອງ)과 그 외의 풍습들을 말한다. 12풍습은 1년의 각 달마다 라오스에서 행해진 ‘분(ບຸ

laostudy.tistory.com

 

이전에는 승려에게 빵을 공양하거나 남은 쌀을 서로 나누는 의미에서 분카오찌 행사를 했으나 요즘은 거의 하지 않는다. 반면 주로 부처님이 행했던 중요한 것들을 기리기 위한 행사인 분마카부싸를 한다. 

 

완마카부싸(ວັນມາຄະບູຊາ)와 분카우찌(ບຸນເຂົ້າຈີ່)는 ຂຶ້ນ 15 ຄໍ່າ ເດືອນ 3 에 진행되는데, 한국으로 치면 정월대보름과 같다. 

 

2024년 탓루앙 광장에서 행해졌던 분카카부싸의 광고. 탓루앙광장

 

https://sermsangpanya.wixsite.com/laosliterature/post/boundeuansam

 

ເດືອນສາມ ບຸນເຂົ້າຈີ່ ແລະ ບຸນມາຄະບູຊາ.

ເດືອນ ສາມ, ບຸນເຂົ້າຈີ່ ແລະ ບຸນມາຄະບູຊາ. 1. ບຸນເຂົ້າຈີ່: ເຂົ້າຈີ່ ໝາຍເຖິງການເອົາເຂົ້າມາຈີ່ໄຟທາດ

sermsangpanya.wixsite.com

 

3월. 분카오찌(ບຸນເຂົ້າຈີ່)와 분마카부싸(ບຸນມາຄະບູຊາ)

1. 분카오찌(ບຸນເຂົ້າຈີ່): 카오찌(빵,ເຂົ້າຈີ່)란  쌀(카오, ເຂົ້າ)을 가지고 와서 거기에 소금과 계란, 식물성기름과 동물성기름을 바른 후 불에 구워(찌, ຈີ່) 맛있는 향이 나게 만든 음식을 일컷는 말이다.  보통 분카오찌는 3월의 달이 차 올라온 후 기울어 갈 때(보름)에 행해지나, 시골에서는 3월달 달이 보이기 시작하는 3일 째 날(ມື້ອອກໃໝ່3 ຄ່ຳ ເດືອນສາມ)에 한다. 이는 보통 1월의 마지막 때 쯤인 29~31일 사이가 된다.  이날은 검은 재물(ເຄື່ອງຊັກກາລະບູຊາ)로 치장 하고, 다른 이들이 들어올 수 있도록 문을 열어 둔다. 왜냐하면 이 날은 좋은 것을 공양(ອາມິດບູຊາ)하는 날, 좋은 모습을 보여주고, 어른들을 공경하는 날로 믿어오고 있기 때문이다. 옛날 사람들은 달이 보이기 시작하는 3번째 날을 "개구리는 입이 없고,  수달은 똥구멍이 없고, 타마린드(ໝາກຂາມປ້ອມ)는 푹 익어서 달고, 닭은 쌀 껍질을 벗겨내고(ໄກ່ເປີດເຂົ້າສານ), 임신한 사람은 배가 줄어들고,  절구(ຄົກ)는 과일이 되고, 절구공이(ສາກ)는 잎이 되고, 발쌈(ສີໃຄ)의 머리는 꽃이 되고, 다람쥐는 뿔이 나고, 팍까다오(ຜັກກະເດົາ)는 쓰지 않고, 라오 소주 뚜껑과 맥주 뚜껑이 열리고, 쌀을 덜어내어 먹어도 줄거나 마르지 않는다." 라고 생각한다. 분카오찌의 기원은 탐마봇(ທຳມະບົດ) 전설에의해 전해진다. "뿐나타씨다이(ປຸນນະທາສີໄດ້)라는 여성은 가루로 간식인 카우찌를 만들어서 부처님, 파아논태라(ພະອານົນເຖຣະ), 파옹쏭싼(ພະອົງຊົງສັນ)에게 공양했다. 그리고 그들은 설교를 통해서 그녀에게 죄사함을 내려 주었다. 그녀의 마음에는 행복함이 일어났고, 그녀가 죽었을 때는 좋은 곳으로 갈 수 있었다."   

분카오찌 때는 찐 찹쌀을 준비한 후, 찹쌀을 한 줌 떼어내어 조물조물 주물러서 덩어리를 만든 후 불에 굽는다. 보통은 어린 수도승(ພະສົງສາມະເນນ)의 숫자 정도는 만드나, 이웃의 아이들을 위해 조금 더 많이 만들기도 한다. 다 준비가 되면 모두 함께 절에 모인다. 절에 다 모였으면, 한 줄로 서서 공양물(ເຄື່ອງບູຊາ), 파쿠완(ພາຂວັນ), 막뱅(ໝາກເບັງ), 꽃 등을 준비한 후, 수도승(ພະສົງສາມະເນນ)을 초청하여 나누어주며 보시하고, 계율을 듣고, 설교를 듣고, 축복을 받고, 서로의 손목에 축복의 의미인 맛캔을 해준다. 함께 식사를 하고 끝난 후에는 집으로 돌아간다. 


2. 분마카부싸(ບຸນມາຄະບູຊາ): 분마카부싸는 일반적으로 분카오찌와 비슷한 시기에 하게되는데, 3월의 15번째일인 보름에 한다. 이렇게 되면 양력으로는 보통은 2월 10~12일 정도가 된다. 분마카부싸는 불교인의 종교심을 증진시키기 위해 행해진다. 라오스에서는 윤달(ອະທິກະມາດ)인 경우에는 4월 보름에 진행된다. 이럴 경우에는 양력으로 보통 3월 10~12정도가 된다.

 

분마카부싸는 다음과 같은 4개의 기적적인 사건에서 유래되었다. 

  1) 부처의 제자인 어라한(ພະອໍຣະຫັນ)이 되기위해 1250명이 약속하지 않았지만 같은 날에 라싸크(ຣາຊະຄຶ)시에서 왜루완나 사원(ເວຣຸວັນນະມະຫາວິຫານ)으로 부처님을 만나러 왔다. 

  2) 그들은 와서 부앗(ບວດ)을 통해 부처님의 제자가 되었다. (ເອທິພິກຂຸອຸປະສຳປະທາ)

  3) 그들은 약속을 하지도 않았으며, 초대 받지도 않았으며, 우연히 스스로 온 것이었다. 

  4) 그날은 달이 가득찬 보름날이었고, 부처는 3가지 큰 가르침(ໂອວາດ)을 주었다.  
     (1) 쌉파빠빳싸아까라낭(ສັບພະປາປັດສະອະກາຣະນັງ): 항상 악한 일을 하지 말라. 

     (2) 꾸싸랏쑤빠쌈빠타(ກຸສະລັດສຸປະສຳປະທາ): 항상 선한일을 행하라.

     (3) 싸찟따빠리뇨타빠낭(ສະຈິດຕະປະຣີໂຍທະປະນັງ): 마음을 맑게(기쁘게) 하라. 

 

분마카부싸 행사는 3월의 보름달이 뜨는 아침에 마을사람들이 모여서 경배하며 계율을 받고, 설교를 듣고, 복을 받는 의식을 행한다. 저녁에는 꽃과 향초를 들고 행렬을 이루어 경배하고 계율을 받으며 설교를 듣고 축복을 받으며 행사를 마무리한다. 하지만 시골에서는 마을사람들이 모여 춤을 추며 공연을 하기도 하며, 신화등을 읽기도 하며, 민속놀이를 하기도 한다. 이러한 행사가 모두 끝나면 집으로 돌아간다. 

 

ເດືອນ ສາມ, ບຸນເຂົ້າຈີ່ ແລະ ບຸນມາຄະບູຊາ.

1. ບຸນເຂົ້າຈີ່: ເຂົ້າຈີ່ ໝາຍເຖິງການເອົາເຂົ້າມາຈີ່ໄຟທາດ້ວຍເກືອ, ໄຂ່, ນ້ຳມັນພືດ ແລະ ນ້ຳມັນສັດມີລົດຊາດກິ່ນຫອມຊວນຮັບປະທານ. ການກຳນົດຈັດງານບຸນເຂົ້າຈີ່ ແມ່ນກຳນົດເອົາວັນຂ້າງຂຶ້ນ ແລະ ຂ້າງ ແຮມຂອງເດືອນສາມ ແຕ່ໃນຊົນນະບົດບ້ານນອກ ນິຍົມເຮັດໃນມື້ອອກໃໝ່3 ຄ່ຳ ເດືອນສາມລາວ (ເຊິ່ງກົງກັບຂ້ອນຂ້າງ ທ້າຍເດືອນມັງກອນ ລະຫວ່າງ ວັນທີ 29-30-31) ຂອງທຸກໆປີ. ໃນມື້ນີ້ເພິ່ນຈະແຕ່ງ ເຄື່ອງຊັກກາລະບູຊາ, ໄຂປະຕູເລົ້າເຂົ້າ ເພາະຖືວ່າມື້ນີ້ ແມ່ນມື້ອາມິດບູຊາ ມື້ສະແດງອອກຊຶ່ງຄຸນງາມຄວາມດີ, ສະແດງຄວາມເຄົາລົບນັບຖືທ່ານຜູ້ໃຫຍ່. ຄົນສະໄໝບູຮານຍັງເຊື່ອວ່າ ໃນມື້ອອກໃໝ່ 3 ຄ່ຳ ແມ່ນມື້"ກົບບໍ່ມີປາກ, ນາກບໍ່ມີຮູຂີ້, ໝາກຂາມປ້ອມສຸກຫວານ, ໄກ່ເປີດເຂົ້າສານ, ແມ່ມານທ້ອງແວບ, ຄົກເປັນໝາກ, ສາກເປັນໃບ, ຫົວສີໃຄເປັນດອກ, ກະຮອກປົ່ງເຂົາ, ຜັກກະເດົາເຊົາຂົມ, ໄຂປະຕູເລົ້າ ປະຕູເບຍ, ຕັກເຂົ້າອອກ, ກິນບໍ່ບົກຈົກບໍ່ລົງ". ມູນເຫດຂອງການເຮັດບຸນເຂົ້າຈີ່ ມີການເລົ່າຢູ່ໃນນິທານທຳມະບົດວ່າ: "ນາງ ປຸນນະທາສີໄດ້ ເຮັດເຂົ້າໜົມແປ້ງ ເຂົ້າຈີ່ ຖວາຍແດ່ພະພຸດທະເຈົ້າ ແລະ ພະອານົນເຖຣະ ພະອົງຊົງສັນ ແລະ ເທດສະໜາ ໃຫ້ນາງຟັງເຖິງບາບບຸນຄຸນໂທດ, ນາງເກີດຄວາມປິຕິຍິນດີ ເມື່ອຕາຍໄປໄດ້ໄປສູ່ສຸກຂະຕິທີ່ດີ".

ການເຮັດບຸນເຂົ້າຈີ່ ແມ່ນຈັດຫາເຂົ້າໜຽວທີ່ໜຶ້ງສຸດແລ້ວ ມາໜ່ຽງຈົຍໜຽວ ແລ້ວປັ້ນເປັນກ້ອນເອົາໄປຈີ່ໄຟ ໃຫ້ຄົບຕາມຈຳນວນບາດຂອງພະສົງສາມະເນນ ຫຼື ຈີ່ຫຼາຍກວ່ານັ້ນ ເພື່ອລູກຫຼານຍາດມິດບ້ານໄກ້ເຮືອນຄຽງ. ຈາກນັ້ນ ຈິ່ງພ້ອມກັນໄປເຕົ້າໂຮມຢູ່ວັດ, ຢູ່ທີ່ວັດຈະມີການເຕົ້າໂຮມຊາວບ້ານ, ເພື່ອຫ້າງຫາກະກຽມເຄື່ອງບູຊາຕ່າງໆ, ພາຂວັນ, ໝາກເບັງ, ດອກໄມ້ທູບທຽນຕ່າງໆ ເມື່ອຊາວບ້ານພ້ອມພຽງ ຮຽງໜ້າກັນແລ້ວ. ກໍ່ຈະນິມົນພະສົງສາມະເນນລົງສູ່ຫໍແຈກ ທຳວິທີໄກວ້ພະຮັບສິນ ຖວາຍທານ, ຟັງເທດ, ຮັບພອນ, ມັດຂໍ່ຕໍ່ແຂນອວຍໄຊໃຫ້ພອນເຊິ່ງກັນ ແລະ ກັນ, ຮ່ວມພາເຂົ້າສາມັກຄີ ແລ້ວຈິ່ງເລີກລາເມືອ ເຮືອນໃຜລາວ.

2. ບຸນມາຄະບູຊາ: ບຸນມາຄະບູຊາ ໂດຍທົ່ວໄປ ແມ່ນຈັດຮ່ວມກັຍກັບບຸນເຂົ້າຈີ່ຄື: ໃນມື້ເພັງ ສິບຫ້າຄ່ຳ ເດືອນສາມລາວ ເຊິ່ງກົງກັບຂ້ອນຂ້າງກາງເດືອນກຸມພາ ລະຫວ່າງວັນທີ 10-11-12 ຂອງທຸກໆປີ ການເຮັດບຸນມາຄະບູຊາ ແມ່ນການເຮັດບຸນ ເພື່ອສົ່ງເສີມພຸດທະສາສະໜາ ຂອງຊາວພຸດທະບໍລິສັດທັງສີ່ ກຳນົດເຮັດໃນມື້ວັນເພັງ 15 ຄ່ຳ ເດືອນສາມ ສຳລັບປີປົກກະຕິມາດ ແລະ ຖ້າປີໃດເປັນປີອະທິກະມາດ (8 ສອງກົນ) ຖືກເລື່ອນໄປເດືອນສີ່ເພັງຂອງລາວ ເຊິ່ງກົງກັບຂ້ອນຂ່າງກາງເດືອນມີນາ ລະຫວ່າງວັນທີ 10-11-12 ຂອງທຸກໆປີ. ມູນເຫດແຫ່ງການເຮັດບຸນມາຄະບູຊາ ແມ່ນອີງໃສ່ການເກີດເຫດມະຫັດສະຈັນ 4 ຢ່າງຄື:
  1) ພະອໍຣະຫັນ ເຊິ່ງເປັນສົກ (ລູກສິດ) ຂອງພະພຸດທະເຈົ້າ 1250 ອົງ, ບໍ່ຖືກນັດໝາຍກັນ ແຕ່ຫາກມາຫາພະພຸດທະເຈົ້າໃນມື້ດຽວກັນທີ່ເວຣຸວັນນະມະຫາວິຫານໃຫ້ນະຄອນຣາຊະຄຶ.
  2) ສາວົກເຫຼົ່ານັ້ນ ລ້ວນແລ້ວແຕ່ເປັນລູກສິດ ທີ່ພະພຸດທະອົງບວດດ້ວຍຕົນເອງ (ເອທິພິກຂຸອຸປະສຳປະທາ)
  3) ທ່ານເຫຼົ້່ານັ້ນມາໂດຍບໍ່ໄດ້ນັດໝາຍກັນ ບໍ່ມີໃຜເຊີນ ແຕ່ຫາກມາເອງໂດຍບັງເອີນ.
  4) ມື້ນັ້ນ ເປັນວັນເພັງປະກອບດ້ວຍມາຄະລຶກພະຈັນເຕັມດວງ ພະພຸດທະອົງໄດ້ສະແດງໂອວາດປະຕິໂມກມີ 3 ຄວາມໃຫຍ່ຄື:
     (1) ສັບພະປາປັດສະອະກາຣະນັງ: ການບໍ່ເຮັດຄວາມຊົ່ວທັງປວງ
     (2) ກຸສະລັດສຸປະສຳປະທາ: ເຮັດແຕ່ຄວາມດີທັງປວງ
     (3) ສະຈິດຕະປະຣີໂຍທະປະນັງ: ເຮັດໃຫ້ຈິດໃຈຜ່ອງໃສ

ເອທັງພຸດທະສາສະນັງ: ທຳທັງສາມຂໍ້ນີ້ ແມ່ນຄຳສອນຂອງພະພຸດທະເຈົ້າ. ພິທີການເຮັດບຸນມາຄະບູຊາ ຕອນເຊົ້າຂອງມື້ເພັງ 15 ຄ່ຳ ເດືອນສາມຈະມີການເຕົ້າໂຮມຊາວບ້ານ, ໄຫວ້ພະຮັບສິນຖວາຍທານຟັງເທດຮັບພອນແມ່ນເສັດພິທີໃນຕອນເຊົ້າ. ຕົກມາໃນຕອນຄ່ຳຄືນ ຈະມີການແຫ່ດອກໄມ້ທູບທຽນ ໄຫວ້ພະຮັບສິນ ຟັງເທດຮັບພອນ ເປັນອັນວ່າໝົດພິທີ. ແຕ່ຢູ່ຕາມຊົນນະບົດບ້ານນອກ ຊາວບ້ານຈະມີການຈັດໃຫ້ມີການສະແດງຂັບລຳອ່ານນິທານພື້ນແຜ່ນຕ່າງໆຂອງບ້ານເມືອງ ມີການລະຫຼິ້ນກິລາພື້ນບ້ານຕ່າງໆຈົນເດິກດື່ນ ຈິ່ງເລີກລາເມືອເຮືອນໃຜເຮືອນລາວ.

 

분카오찌(ບຸນເຂົ້າຈີ່)

   '분카오찌'는 라오스 불교력으로 3월 보름(초하루에도 가능)에 열리는 축제다. 과거로부터 전해져 내려오는 라오 힛 씹썽(ຮີດສິບສອງ, 12가지 불교 전통)중 하나로 일명 '3월 축제'라고도 불린다. 
   참고로 라오 힛 씹썽은 아래와 같다. 

  • ຮີດທີ1 분카오깜 ບຸນເຂົ້າກັມ
  • ຮີດທີ2 분쿤란 ບຸນຄູນລານ
  • ຮີດທີ3 분카오찌 ບຸນເຂົ້າຈີ່(ວັນມາຄະບູຊາ)
  • ຮີດທີ4 분파웻 ບຸນພະເວດ
  • ຮີດທີ5 분쏭깐 ບຸນສົງການ
  • ຮີດທີ6 분방파이 ບຸນບັ້ງໄຟ(ວັນວິສາຂາບູຊາ)
  • ຮີດທີ7 분쌈하 ບຸນຊຳຮະ
  • ຮີດທີ8 분카오판싸 ບຸນເຂົ້າພັນສາ(ວັນອາສະລະຫະບູຊາ)
  • ຮີດທີ9 분허카오빠답딘 ບຸນຫໍ່ເຂົ້າປະດັບດິນ
  • ຮີດທີ10 분허카오쌀락 ບຸນຫໍ່ເຂົ້າສະຫຼາກ
  • ຮີດທີ11 분억판싸 ບຸນອອກພັນສາ
  • ຮີດທີ12 분까틴 ບຸນກະຖິນ

불교력 3월쯤 라오족들은 저지대의 습식 무논에서 벼를 거두어 창고에 들이는 데 논밭 일을 모두 끝내고 함께 떡을 만들어 승려에게 공양한다. 이 날이 다가오면 주민들은 함께 모여 구울 떡을 만들고 막대기에 꽂은 뒤 안쪽에는 사탕수수 즙을, 바깥쪽에는 계란을 발라놓고 준비한다. 아침 일찍 불을 피우고 떡을 구워 익혀 밥상을 차리고 후식과 함께 승려에게 공양하면 승려는 축사를 한다.

 

이 전통에 관한 전설은 다음과 같다. 한 부자의 여종이 마실 물을 구하러 가면서 먹을 것을 준비 하려고 했다. 밤새도록 벼를 빻아 떡을 만들었는데 너무 끈적거려서 쌀을 뿌려 엉겨 붙지 않도록 한 후 떡을 구웠다. 다음 날 구운 찹쌀떡을 치마의 허리띠에 싸매고 물을 길러 갔다. 오는 도중에 부처를 만나게 되었는데 무엇인가를 부처에게 드리고 싶었지만 설익은 떡밖에 없어서 한 덩어리 드리며 부끄러워했다. 부처는 그녀의 마음을 헤아리고는 제자리에 멈춰 서서 구운 쌀떡을 먹었고 이를 본 여종은 기쁨으로 가득했다. 그 후 불교 신자들은 매년 3월에 승려들에게 구운 찹쌀떡을 드리게 되었다고 한다.

 

> 출처: 큐! 라오스, 라오스 지역연구지 7호, 2019, 동남아시아 지역연구소


아래는 2024.2.24-25에 행했던 분마카부싸에 대한 내용을 페이스북에서 찾아 정리한 것이다. 

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Ep:01.#ຂະບວນແຫ່ຕົ້ນຜ້າປ່າສາມັກຄີ1250 ຕົ້ນເນື່ອງໃນງານສະຫຼອງວັນມາຄະບູຊາທີກົມມະຫຼຽນພຣະທາດຫຼວງ.
#ເມຕຕານຳພາແຫ່ໂດຍພຣະອາຈານໃຫຍ່ ມະຫາເຫວດ ມະເສໄນ ຮອງປະທານສູນກາງ ອພສ , ພຣະອາຈານໃຫຍ່ ມະຫານ້ອຍ ສຸເສນ ຄະນະທີ່ປຶກສາສູນກາງ ອພສ ພ້ອມດ້ວຍພຣະສົງສາມະເນນ ແລະ ອອກຕົນຍາດໂຍມເຈົ້າສັດທາ ປະທັກຂິນອ້ອມພຣະທາດຫຼວງ 3 ຮອບ ທີ່ກົມມະຫຼຽນພຣະທາດຫຼວງ ເມືອງໄຊເສດຖາ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ.
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ທີ່ກົມມະຫຼຽນພຣະທາດຫຼວງ
ວັນທີ 25 ກຸມພາ 2024

 

 

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Ep:02.#ພິທີຖວາຍຕົ້ນຜ້າປ່າສາມັກຄີ1250 ຕົ້ນເນື່ອງໃນງານສະຫຼອງວັນມາຄະບູຊາ ທີຫໍທັມມະສພາ.
#ດວຍຄວາມເມຕຕາຮັບໂດຍພຣະອາຈານໃຫຍ່ ມະຫາເຫວດ ມະເສໄນ ຮອງປະທານສູນກາງ ອພສ , ພຣະອາຈານໃຫຍ່ ມະຫານ້ອຍ ສຸເສນ ຄະນະທີ່ປຶກສາສູນກາງ ອພສ ພ້ອມດ້ວຍພຣະສົງສາມະເນນ ແລະ ອອກຕົນຍາດໂຍມ ທີ່ວັດພຣະທາດຫຼວງເໜືອ ເມືອງໄຊເສດຖາ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ.
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ທີ່ຫໍທັມມະສະພາ 
ວັນທີ 25 ກຸມພາ 2024

 

 

 

 

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ຕາມຮີດ 12 ຄອງ 14 ປະເພນີລາວ ບັນຍາກາດ ໃສ່ບາດ ວັນມາຄະບູຊາ ສິນ ຂືື້ນ 15 ຄໍ່າ ເດືອນ 3  ຂອງຊາວພຸດທັງຫລາຍ ຢູ່ທີວັດພະບາດໂພນຄ້ອງ ເມືອງນາຊາຍທອງ ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ
#Ep 1: ໃສ່ບາດ

 

 

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Achan Ouane Vongmaly

24-2-2024 °°°°°°°°°°°° ວັນສີລ ຂື້ນ15ຄ່ຳ ເດືອນ 3 ເພັງ ພ.ສ 2566 ວັນມາຄະບູຊາ ວັນບຸນເຂົ້າຈີ່ ຂອງຄົນລາວຊາວພຸດ. 》ໂອ

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24-2-2024
°°°°°°°°°°°°
ວັນສີລ ຂື້ນ15ຄ່ຳ ເດືອນ 3 ເພັງ ພ.ສ 2566  ວັນມາຄະບູຊາ ວັນບຸນເຂົ້າຈີ່ ຂອງຄົນລາວຊາວພຸດ.
》 ໂອວາທປາຕິໂມກຂ໌ ຫລັກທັມສຳຄັນອັນເປັນຫົວໃຈຂອງພຣະພຸດທະສາສນາ ທີ່ຄວນນຳເອົາໄປປະພຶດປະຕິບັດເນື່ອງໃນວັນສຳຄັນວັນນີ້ປະກອບດ້ວຍ:
ຫລັກການ3. (3가지 원칙)
- ການບໍ່ທຳບາບ ທັງປວງ. 죄를 범하지 말라
- ການທຳກຸສົນໃຫ້ເຖິງພ້ອມ. 자비를 배풀라
- ການທຳຈິດໃຫ້ຜ່ອງໃສ. 마음을 맑게 하라. 
ອຸດົມການ 4. (4가지 생각)
- ຄວາມອົດທົນອົດກັ້ນ ບໍ່ທຳບາບທາງກາຍວາຈາໃຈ. 참고 참아서 육체적 혹은 정신적인 죄를 범하지 말아라. 
- ຄວາມບໍ່ບຽດບຽນຜູ້ອື່ນ. 다른이를 억압하지 말라. 
- ຄວາມສະຫງົບທາງກາຍວາຈາໃຈ. 몸과 마음에 평화를 가지라
- ນິພພານ ການພົ້ນທຸກຂ໌. 구원을 얻고 열반에 들어가라.
ວິທີການ 6. (6가지 방법)
- ບໍ່ເວົ້າຮ້າຍ. 나쁜 말을 하지 말아라. (화내지 말아라)
- ບໍ່ທຳຮ້າຍ. 악을 행하지 말아라. 
- ສຳລວມໃນປາຕິໂມກຂ໌. 빠띠목을 지키라.
- ຮູ້ຈັກປະມານໃນການບໍລິໂພກ. 적당한 소비에 대해 알라. 
- ຢູ່ໃນສະຖານທີ່ອັນສະງັດ. 안전한 곳에 거하라. 
- ຝຶກຈິດໃຈໃຫ້ສະຫງົບ. 마음에 고요를 가지도록 훈련하라. 
》 ຂໍອະນຸໂມທະນາບຸນນຳອອກຕົນຍາດໂຍມທຸກໆທ່ານຫລາຍໆ ສາທຸ ສາທຸ.

 

 

 

 

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